Diamond Member Editor 0 Posted August 21 Diamond Member Share Posted August 21 Το ΚΕΑΟ επικεντρώνει τις προσπάθειές του στους οφειλέτες με χρέος έως 15.000 ευρώ, με στόχο την αύξηση των εσόδων από τις οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία (ρυθμισμένες ή όχι), οι οποίες έχουν φτάσει το αστρονομικό ποσό των 47,88 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία από την πρώτη τριμηνιαία έκθεση του ΚΕΑΟ, ένας πολύ μεγάλος αριθμός οφειλετών (1.625.969 φυσικά και νομικά πρόσωπα ή 74,4%) χρωστάει μικροποσά έως 15.000 ευρώ έκαστος, με το συνολικό χρέος αυτών να ανέρχεται σε 6,6 δισ. ευρώ. Επίσης, 1.931.710 οφειλέτες (88,44%) χρωστούν έως 30.000 ευρώ στα ασφαλιστικά ταμεία, με το συνολικό χρέος για αυτές τις οφειλές να ανέρχεται σε 9,77 δισ. ευρώ. Παρά ταύτα, τα επίσημα στοιχεία του ΚΕΑΟ δείχνουν ότι ένας στους δύο οφειλέτες του ΕΦΚΑ που εντάσσεται σε ρύθμιση εγκαταλείπει τη ρύθμιση πριν κλείσει το εξάμηνο. Στο τέλος Μαρτίου 2024, οι συνολικές ενεργές ρυθμίσεις ήταν 326.081, με το ρυθμισμένο ποσό να ανέρχεται σε 4,53 δισ. ευρώ. Οι ολοκληρωμένες ρυθμίσεις από όσες τέθηκαν σε ισχύ την προηγούμενη πενταετία ήταν συνολικά 672.237, για οφειλές ύψους 3,25 δισ. ευρώ. Περισσότερο από το 51% των οφειλετών που εντάχθηκαν στις ρυθμίσεις του ΚΕΑΟ καταλήγουν να τις εγκαταλείπουν, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό σε όρους ποσού οφειλών ανέρχεται σε 72%. Στην πράξη, τα 7 από τα 10 ευρώ της οφειλής που μπαίνει σε ρύθμιση παραμένουν ανείσπρακτα και επιστρέφουν ξανά στην καρτέλα των οφειλετών, με περισσότερες προσαυξήσεις. Υπό αυτά τα δεδομένα, στόχος του υπουργείου Εργασίας είναι να εισρεύσουν στα ταμεία 3 δισ. ευρώ εντός του έτους, δηλαδή διπλάσιο ποσό από τον αρχικό στόχο που ήταν 1,65 δισ., με έμφαση στους οφειλέτες που πραγματικά μπορούν να αποπληρώσουν το χρέος τους. Τονίζεται ότι το πρώτο τρίμηνο του έτους εισπράχθηκαν 448.899.267 ευρώ, γεγονός που ενίσχυσε τις προσδοκίες του φορέα για μεγαλύτερη αύξηση στις εισπράξεις. Στο πλαίσιο αυτό, αποφασίστηκε να εκπονηθεί μελέτη για την αποτελεσματικότερη είσπραξη οφειλών από εταιρεία πληροφορικής, κατόπιν διαγωνισμού. Επισημαίνεται ότι οι βασικοί στόχοι του ΚΕΑΟ, όπως αναδείχθηκαν στο σχετικό επιχειρησιακό σχέδιο του περασμένου Μαΐου, παραμένουν αμετάβλητοι. Αυτοί είναι οι εξής: Δημιουργία και τήρηση της ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων των οφειλετών (Ενιαίο Μητρώο Οφειλετών ΚΕΑΟ). Εντατικοποίηση της είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών μέσω της υπαγωγής και της παραμονής των οφειλών σε καθεστώς ρύθμισης. Ανάλυση και αξιολόγηση του χαρτοφυλακίου οφειλών ανάλογα με τον βαθμό επισφάλειάς τους. Μέριμνα για τη λήψη αναγκαστικών μέτρων είσπραξης κατά ΚΕΔΕ. Παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας των αναγκαστικών μέτρων. Κεντρική διαχείριση των οφειλών που εντάσσονται στο ΚΕΑΟ και τήρηση στατιστικών στοιχείων και αναλύσεων. Ανάπτυξη και διαχείριση πληροφοριακών συστημάτων και υποδομών για την υποστήριξη των διαδικασιών είσπραξης οφειλών. Αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών για την ανάπτυξη καινοτόμων ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την ενημέρωση και τη συναλλαγή με τους οφειλέτες. Ορθή και αποτελεσματική διαχείριση των οικονομικών πόρων και του ανθρώπινου δυναμικού. Βελτίωση της εξυπηρέτησης των συναλλασσομένων. Μελέτη, επεξεργασία και υποβολή προτάσεων για νομοθετικές ρυθμίσεις στο αρμόδιο υπουργείο. Σχόλια του WBB News Το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) αναλαμβάνει την είσπραξη οφειλών από οφειλέτες με χρέη μέχρι 15.000 ευρώ, με στόχο την αύξηση των εσόδων από τις οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Παρά τις προσπάθειές του, πολλοί οφειλέτες εντάσσονται σε ρυθμίσεις αλλά στο τέλος εγκαταλείπουν την ρύθμιση πριν την ολοκλήρωση του εξαμήνου. Η διαχείριση των οφειλών αποτελεί προτεραιότητα για το ΚΕΑΟ, καθώς προσδοκάται η είσπραξη μεγάλων ποσών εντός του έτους. Σημαντικός στόχος είναι η αποτελεσματική είσπραξη από οφειλέτες που μπορούν να αποπληρώσουν τα χρέη τους. Οι προσπάθειες του ΚΕΑΟ επικεντρώνονται στη δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων των οφειλετών, την εντατικοποίηση της είσπραξης και την αξιοποίηση τεχνολογιών πληροφορικής. Με βάση τους παραπάνω στόχους, το ΚΕΑΟ επιδιώκει να επιτύχει την αποτελεσματική διαχείριση των οφειλών και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των συναλλασσομένων. This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Link to comment https://hopzone.eu/forums/topic/105210-%CE%B5%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B4%CF%8D%CE%BF-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CF%80%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%81%CF%85%CE%B8%CE%BC%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%87%CF%81%CE%B5%CF%8E%CE%BD/ Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now